2018.01.00 Kabeltv – lyver styret? – Obos eiendomsforvaltning villeder med feil e-postadresse. Homenet leverer ikke.

I september 2017 skriver styret at sameiet sparer NOK 152.000,- pr år i kabel-tvutgifter. I januar 2018 skriver styreleder Fachenberg at sameiet ikke sparer noen ting. Hvordan henger dette sammen.? Lyver Fachenberg?

I mange år hadde vi i vårt sameie et utmerket kabeltv-anlegg. Canal-Digital viste seg å levere godt, stabilt og billig. Jeg hadde 40 digitale kanaler. Ingen dekoder, ingen ekstra fjernkontroll. Alt styrt fra tv-apparatets fjernkontroll og alt dette til en pris av ca. NOK 230,- pr. måned inkludert den del av felleskostnaden som falt på meg.

Styret skulle spare penger. Derfor ble avalen med Canal-digital sagt opp. Alt skulle gå over bredbåndnettet til Homenet AS. Dette fungerte ikke i det hele tatt. Jeg forsøkte et abonnement hos Viasat AS. Dette fungerte ikke. Jeg måtte ta sak i Brukerklagenemda for å komme ut av avtalen. Teknikken kalles IP-tv.

1:Det ble oppgitt at ingen leverandør av IP-tv støtter WI-FI – noe Viasat AS opplyser i medfølgende brukerhefte.
2:Tilbudet hadde elendig lydkvalitet.
3:Tilbudet hadde elendig bildekvalitet.
4:Fjernkontrollen var veldig dysfunksjonell.
5: For å få dette til å fungere måtte det legges nye kabler i leiligheten.

Ettersom tilbudet fra Homenet AS og Viasat AS ikke fungerer skriver jeg den 15. januar en e-post til styret hvor jeg krever at tilbudet fra Canal-Digital gjenopprettes. Jeg går inn på Obos eiendomsforvaltning sine hjemmesider for å finne e-postadressen til styret. (pdf) Jeg skriver altså e-post til den e-postadresse Obos eiendomsforvaltning oppgir. (pdf) 31. januar 2018 etterlyser jeg svar på e-posten jeg sendte via sms. (pdf) Så følger en rekke tekstmeldinger frem og tilbake hvor jeg presenterer problemene med Homenet AS og Viasat AS (pdf). Terje Fachenberg påstår at han ikke bruker den e-postadressen Obos eiendomsforvaltning presenterer på sin hjemmeside. Terje Fachenberg påstår også at styret ikke sparer noen ting på å fjerne kabel-tv. (pdf). Da mener jeg at styret må gjenopprette tilgangen til Canal-Digital øyeblikkelig. (pdf) Fachenberg påstår at fellesutgiftene med Canal-Digital koster 40.000/mnd. Jeg påstår noe annet. (pdf) Jeg lister også opp andre problemer: Uteområdet, ventilasjonsanlegget, IN-ordningen og kabeltv. (pdf) Til slutt en klassisk vennlighet fra Terje Fachenberg. (pdf) Hele rekken av tekstmeldinger kommer her. (pdf)

I denne konversasjonen med tekstmeldinger påstår Terje Fachenberg at sameiet ikke sparer noen ting ved å si opp Canal-Digital. I halvårsrapporten fra høsten 2017 skryter styret av å ha spart 152.000,- pr. år. (pdf) Hvordan henger dette sammen?? Lyver Terje Fachenberg?

Lenker
Styrets halvårsrapport høsten 2017.
Sms-kommunikasjon med Terje Fachenberg.
2018.01.15 E-post til styret – Fachenberg om kabeltv.
2018.01.15 Utsnitt av Obos eiendomsforvaltnings hjemmeside.
2018.01.31 Sms fra styret Fachenberg om besparelser.
2018.01.30 SMS til styret Fachenberg om besparelser.